سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]

اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان | اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان تاسیسات نوریاجرای لوله کشی ساختمان


 

  • اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان | اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان تاسیسات نوریاجرای لوله کشی ساختمان

    در مباحث قبلی در خصوص جنس های مورد استفاده در لوله کشی فاضلاب توسط تیم فروشگاه و گروه تاسیساتی نوری صحبت شد . اکنون در مطلب اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان ، مقداری معایب و محاسن انواع لوله را بررسی و با هم مقایسه میکنیم.

    اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان

    اجرای لوله کشی ساختمان – لوله کشی فاضلاب قسمت 4

    لوله های چدنی در اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان

    استفاده از این نوع لوله تقریبا منسوخ شده است و در بازار لوله و اتصالات از این نوع تقزیبا یافت نمی شود. این نوع لوله بسیار بادوام می باشد. همچنین از نظر مقاومت در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است.

    سطح داخلی این نوع لوله آنچنان که باید و شاید صاف و صیقلی نیست و اجرای آن در ساختمان بسیار مشکل و وقت گیر می باشد. به دلیل فلزی بودن این نوع لوله مسیر جریان فاضلاب مستقیم و بدون شکم دادن لوله می باشد. در لوله های چدنی نیازی به استفاده از بست و ساپورت زیاد در مسیر وجود ندارد.

    لوله های پی.ووی.سی (پلیکا) در اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان

    اتصال این نوع لوله به یکدیگر به صورت نر و مادگی بوده و استحکام آن با چسب امکان پذیر می باشد. به این ترتیب اجرای ساده ای دارد .  لوله های پی.ووی.سی ( پلیکا ) هم اکنون از جمله پرکاربرد ترین نوع لوله در صنعت ساختمان محسوب می شود .

    با توجه به جنس این لوله در مسیرها ی طولانی ممکن است دچار خمیدگی شده و اصطلاحا شکم بدهد. لذا استفاده از بست و ساپورت در فواصل مناسب در اجرا بسیار با اهمیت می باشد.

    جنس این نوع لوله به گونه ایست که احتمال شکستن آن در اثر فشار و ضربه وجود دارد و بنابراین برای استفاده به عنوان غلاف یا در محلی که ممکن است ضربه ببیند مناسب نیست.

    یکی دیگر از مواردی که باید در اجرای این نوع لوله مد نظر داشت استفاده از اتصالات و لوله مربوط به یک شرکت تولیدی است که در آببند نمودن محل اتصال و مقدار چسب لازم بسیار موثر است.

    لوله های پلی پروپیلن(پوش فیت)

    اتصال این نوع لوله به صورت اتصال او رینگ می باشد و اتصال به صورت فشاری در محل خود قرار می گیرد و محکم می شود.  جنس این نوع لوله در مقابل فشارو ضربه مقاوت بالایی دارد و نسبت به لوله پلیکا از صلبیت بیشتری برخوردار است.

    در هنگام خرید این نوع لوله به دلیل اینکه حتما باید یک سر لوله سوکت داشته باشد می بایست برآورد مناسب و تقریبا دقیقی داشت که در غیر این صورت پرت مصالح زیاد خواهد بود.

    با توجه به ماهیت اتصال این نوع لوله باید حتما از بست و ساپورت مخصوص و مناسب این لوله استفاده شود تا در آب بند نمودن آن مشکلی به وجود نیاید.

    سطح داخلی لوله بسیار صاف و مناسب عبور جریان است و در صورت اجرای خوب بهترین لوله برای انتقال فاضلاب ساختمان می باشد.

    لوله های پلی اتیلن جوشی

    اتصال این نوع لوله به صورت جوش حرارتی می باشد و با اتوی مخصوص انجام می پذیرد و بنابراین اجرای ساده ای دارد.  استحکام و مقاومت این لوله در محل اتصال (به شرط اجرای خوب)  بسیار زیاد می باشد و همچنین خود لوله تحمل بسیار بالایی در خصوص ضربه یا فشار دارد .

    به دلیل ماهیت جنس این لوله امکان شکم دادن آن زیاد است که با استفاده از بست و ساپورت به تعداد کافی می بایست این نقص برطرف گردد.

    یکی دیگر از معایب این لوله در مسیرهای افقی محل درز جوش ها است که مانعی در برابر عبور جریان در مسیرهای افقی فراهم می کند لذا برای سیستم هایی که مسیرهای طولانی در راستای افقی دارند پیشنهاد مناسبی نیست.

    در این مطلب شما اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان را مطالعه کردید که امیدواریم مفید فایده واقع شده باشد.


    ازجمله خدمات گروه تاسیسات نوری

    • اجرای لوله کشی ساختمان
    • اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان
    • انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری سالیانه تاسیسات
    • طراحی و اجرای موتور خانه حرارت مرکزی
    • تهیه ی نقشه های دو بعدی و شبیه سازی سه بعدی از سیستم های تاسیساتی
    • بهینه سازی عملکرد تاسیسات ساختمانی و صنعتی
    • اجرای لوله کشی آب سرد و گرم،شوفاژ و فاضلاب

    مدنظر داشته باشید که ارسال متریال در حال اجرا و اتمام کار رایگان می باشد و تمامی خدمات فوق با 2 سال ضمانت اجرایی به صورت کتبی در قرارداد میباشد.


    خدمات فروشگاهی گروه تاسیساتی نوری

    1. فروش لوله و اتصالات سفید،پنج لایه،پکس،پلیکا،پوش فیت،پلی اتیلن شیرآلات بهداشتی و روشویی و توالت فرنگی و ایرانی به صورت کلی و جزئی به قیمت کارخانه
    2. انواع پمپ های ایرانی و خارجی
    3. انواع پکیج،رادیاتور و حوله خشک کن
    4. انواع شیلنگ های فشار قوی
    5. انواع منبع تحت فشار ایرانی و خارجی
    6. انواع منبع ذخیره آنتی باکتریال با سایزهای متفاوت و…

    برای بهره مندی از خدمات گروه تاسیسات نوری می توانید از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

    تلفن های تماس:  02166005215 – 09123996913

    ایمیل: rezanoori1984@gmail.com